MARGA

Sóc dissenyadora tèxtil i estic especialitzada en disfresses i complements de fantasia. Tota la vida envoltada de disfresses m'han portat fins a on sóc ara.

dimarts, 11 d’octubre del 2016

DE L'ESTIL VICTORIÀ AL STEAMPUNK

La primera vegada que vaig assistir al Souldmade Festival amb els meus dissenys d'estil victorià o fins-hi tot de l'època de la revolució francesa va ser la primera vegada que vaig escoltar la paraula steampunk, qualsevol persona que passava per allà comentava els tipus de barrets, tocats i collarets més originals que feia, em deien "tens un estil stempunk fora del comú, semblen d'inspiració més barroca i potser no tan victoriana", "els elements utilitzats potser no estan tan relacionats amb la mecànica però encaixen perfectament amb l'steampunk", i jo senzillament em vaig limitar a dir "són disfresses". Llavors d'amagat vaig consultar al meu telèfon mòbil al meu amic google i vaig buscar la paraula que portava tot el matí escoltant i que, -segons totes les persones que passaven per allà- definia els meus productes sense jo saber-ho,

Steampunk és un subgènere de fantasia i ciència-ficció ambientat en una època o món on l'energia orginada amb les màquines de vapor és usada de manera preponderant —usualment al segle XIX i, amb freqüència a l'Anglaterra victoriana—, però amb elements que provenen de la ciència-ficció o de la fantasia, invents tecnològics ficticis com els que es troben a les obres de H. G. Wells o tecnologia posterior, com els ordinadors. 




La primera vez que asistí al Souldmade Festival con mis diseños de estilo victoriano o hasta- todo de la época de la revolución francesa estuvo la primera vez que escuché la palabra steampunk, cualquier persona que pasaba por allá comentaba los tipos de sombreros, tocados y collares más originales que hacía, me decían "tienes un estilo stempunk fuera del común, parecen de inspiración más barroca y quizás no tan victoriana", "los elementos utilizados quizás no están tan relacionados con la mecánica pero encajan perfectamente con la steampunk", y yo sencillamente me limité a decir "son disfraces". Entonces a escondidas consulté a mi teléfono móvil a mi amigo google y busqué la palabra que traía toda la mañana escuchando y que, -según todas las personas que pasaban por allá- definía mis productos sin yo saberlo.

Steampunk es un subgénero de fantasía y ciencia-ficción ambientado en una época o mundo donde la energía orginada con las máquinas de vapor es usada de manera preponderante —usualmente al siglo XIX y, con frecuencia en la Inglaterra victoriana—, pero con elementos que provienen de la ciencia-ficción o de la fantasía, inventos tecnológicos ficticios como los que se encuentran a las obras de H. G. Wells o tecnología posterior, como los ordenadores.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada